Loppisfynd

Var iväg på 2 loppisar idag, på den första hittade jag inget men på den andra gjorde jag ett litet fynd :)Hade ögonen på porslinshyllorna när jag gick förbi och såg nånting färgglatt i ögonvrån.Den måste vara från 80-talet tänkte jag, 1988 stod det på förpackningen :)Jag som behövde ett CD-ställ också! 15 kronor kostade den, riktigt bra [...]

London: Sista dagen

Regnigt Heathrow.Hade velat stanna längre! Förutom maten och att vattnet från kranarna var otjänligt så var allt toppen!På en vecka så gjorde jag av med ca 4000 kr, runt 1000 kr för alla sevärdheter och resten på mat och resor (tunnelbana och taxi). Shoppade för 28 pund, en parfym och tre par strumpor.Utanför Channel 4 huset på söndagen. [...]

London dag 6-7: Museum, Camden Town & Ekorrmatning

London dag 6: TisdagPå tisdagen regnade det så då passade vi på att åka till Natural History Museum och Science Museum.Paradisfåglar.Dodo.Fritt inträde men för att få gå in på "Age of the dinosaur" så fick man betala 10 pund.Vi tänkte gå dit men när vi såg världens längsta kö så gick vi till Science Museum istället.Där fanns det [...]

London Dag 5: Shopping på Oxford Street

Vill man shoppa i London så ska man åka till Oxford Street!Förutom dom stora varuhusen Harrods och Selfridges så finns Urban Outfitters, Topshop, Forever21, flera H&M butiker, H&M Home, HMV (stor musikaffär med cd och vinylskivor) och en massa, massa annat!Tar man tunnelbanan till Bondstreet Station så kommer man ut direkt till Forever21. Vi [...]

London Dag 5: London Dungeon & Madame Tussauds

Dag 5: MåndagVi åkte iväg till London Dungeon och var där strax efter 10. Vi hade tur för det var ingen kö :)London Dungeon är som ett skräckhus med händelser från Englands historia. Jack the ripper, den stora branden osv. Dom hade en ny attraktion för i år som var som en liten biosalong. Stolarna satt på en platta som snurrade runt och vid [...]

London - Dag 1-4

Dag 1: TorsdagVi flög från Arlanda till Heathrow. Det tog ungefär 2½ timme. Vi var framme runt 19-tiden och tog en taxi till våran lägenhet. Det ösregnade ute och vi gjorde inte så mycket första kvällen. Vi handlade lite på Sainsbury's och sen åt vi middag på Pizza Hut. Jag tog lasagne som mestadels bara innehöll ost! Maten var inget vidare [...]

Hemma igen

Hemma igen efter en vecka i London! Flygresan gick bra men det var lite obehagligt när det blev turbulens.Jag skulle ju shoppa som en galning, det här är vad jag köpte:Massor av kakor, 3 par strumpor och en parfym :)Shortbread, smakar som bregottkakor. Supergoda!Harajuku Lovers - Super G. 20 pund på Harrods. Luktar jättegott, ananas och [...]

T-shirts

Såhär blev dom:Blir nästan bländad av färgen! Baksida, ska trycka fler "pussmunnar" på den sen.Nu ska jag fortsätta att packa och jag och bloggen tar semester! Återkommer den 29:e Augusti, då blir det många inlägg och massor av bilder! :)

Färdigtryckt

Nu har jag tryckt färdigt den svarta t-shirten med "back to the 80's" trycket. Blev väldigt nöjd så jag provade att trycka på ett vitt linne också, med den neonrosa färgen. Grymt snygg färg!Tryck på svart t-shirt. Bilder på resultatet kommer imorrn.Belysning av ram. Skulle ju trycka tigern på t-shirten med pingvinärm men provtrycket blev [...]

Veckans Pryl: Porslinshand

Jag har tyvärr inte så mycket information om dessa. De såldes under 80-talet och dom två som jag har i min ägo är ostämplade. De finns i alla möjliga former och de flesta har ett hål i mitten. De är tänkta att användas som vas och/eller ljushållare. Jag använder mina som smyckeshängare. De finns även som tvålkoppar/fat, jag hade en rosa när [...]