Dag 11 & 12

Dag 11:
Tog sovmorgon, dvs vi klev inte upp före klockan 9 :)
Åt frukost på hotellet och tog sedan en promenad ner till Hermosa Beach, underbart väder! Tror ni inte att jag lyckades bränna sönder vaderna under tiden vi var på Universal, trots solskyddsfaktor 30. Jag hade planerat att vi skulle spendera några timmar på stranden för att sola och bada men det var ju bara att glömma...
Det var i alla fall en fin strand :)
På tillbakavägen fick jag syn på en second hand butik som öppnade precis när vi gick förbi.
Gick runt där länge, butiken var hur stor som helst! Mycket prydnadssaker och en del kläder.
Utanför vårat hotell. Vi bestämde oss för att åka till Sunset Strip.
Det blev en sen lunch på Rainbow, kändes som att vi fick vänta en evighet på maten, trots att det knappt var några gäster i restaurangen. Vi skulle ha åkt dit på kvällen istället, säkert roligare då!
Maten var inte något speciellt, jag åt en kycklingsandwich med strips.
Roxy Theather.
Vi promenerade en bit, hade vi gått någon km till så hade vi kommit till Hollywood RockWalk vid Guitar Center (kul att upptäckta efteråt!). Frågade min kille som borde ha koll på sådant där, han som läser Blabbermouth 10 gånger om dagen, kollar en massa musikforum och letar upp gitarraffärer när vi ska ut och resa. Han hade inte en aning om att det fanns! Aja, vi får ta det nästa gång vi åker dit!
Klockan hade hunnit bli 18 så vi började att åka tillbaka mot hotellet. Fick ju räkna med ca 2 timmars restid :)
Åt sushi igen. Blev lite fel i beställningen då jag mindes fel från kvällen innan, det var ett visst antal bitar i varje beställning och jag var helt säker på att det var 3 i varje men det var 6. Så det slutade med att vi fick över 50 bitar sushi!
Tur att det var så himla gott då! Lämnade bara 5 bitar, servitören skrattade åt oss. De blev nog fundersamma när vi beställde så mycket, utsvultna svenskar. När vi skulle gå kändes det som att magen skulle spricka, har aldrig känt mej så mätt tror jag!

Dag 12:
Sista dagen i Los Angeles. Åt frukost på hotellet, packade väskorna och checkade ut.
Vi ställde in GPS:en på Venice Beach. Jag körde fel och vi hamnade vid ett stor galleria, en bra felkörning!
Den hette Fox Hill Mall, vilket sammanträffande!
Där blev det lite shopping till mina föräldrar, som varit så snälla och tagit hand om bråkiga Roxy :)
Köpte 2 parfymer till mej själv, otroligt billigt var det där. Sedan passade vi på att köpa bryggkaffe på Target, Starbucks och Dunkin' Donuts egna. Bra att ha när abstinensen kommer!
Det skulle finnas en Buffalo Exchange butik i Venice så den var det första jag letade upp.
De hade haft öppet i några timmar innan vi kom dit så jag missade väl alla häftiga plagg från 80-talet. Det jag möttes av var toppar och linnen som jag hade sett på Forever21 några dagar tidigare.
Jag skulle säga att det mesta var "nytt", även skor och väskor.
Efter att ha gått igenom alla klädställningar noggrant så var det dags för lunch. Det blev kycklingpasta på en italiensk restaurang.
Sedan Starbucks och en promenad ner till Venice Beach.
Längtar inte alls tillbaka till Kalifornien. Sol och klarblå himmel, runt 30 grader och fläktande vindar.
Mycket tok var det efter vägen, precis som man har sett i olika tv-program.
Snart var det dags att lämna tillbaka hyrbilen så vi promenerade tillbaka till parkeringen.
Tog drygt en timme till hotellet, vi checkade in och lämnade väskorna först eftersom det var en bit att gå från uthyrningskontoret. Ångrade att vi lämnade tillbaka bilen så tidigt, kl 18. Jag tänkte att det skulle finnas lite butiker och restauranger i närheten av hotellet vid flygplatsen, men icke!
Vi hade några timmar att spendera innan vi skulle gå och lägga oss, så det fick bli middag på hotellet och jag lyxade till det med en cocktail. Vi skulle upp tidigt på söndagmorgonen då planet gick vid 8. Hotellet hade gratis shuttle service så det var skönt att få skjuts direkt till flygplatsterminalen.
Hade velat stanna längre men samtidigt längtade jag ihjäl mej efter Roxy. Men vi ska till USA igen, man blir ju beroende! Vill bara se mer och mer. Hade jag varit yngre så hade jag fanimej åkt dit som au pair.

Vi är så nöjda med resan, trots att vi kunde ha planerat dagarna i LA lite noggrannare. Hade inte räknat med att det skulle ta sådan tid att åka mellan alla ställen. Våra dagar var verkligen fullspäckade. Roligaste sträckan var mellan Seattle och SF, se den vackra naturen och stanna i alla små samhällen. Hade velat haft 2 dagar extra efter den sträckan.
Nästa roadtrip ska planeras bättre :)